pondělí 19. ledna 2015

Kecy versus činy

Lidi toho nakecaj.... Tímhle jsem vždycky odmávla nějakej drb, uměle vyhajpovanou senzaci, informaci a podobně, zkrátka věci, který mě nezajímaly, anebo mi přišly přitažený za vlasy či hloupý.

A bez mučení přiznávám, že i já toho někdy nakecám dost – myslím kvantitativně (...echm, dobrá, kvalitativně taky někdy nic moc, páč není každej den posvícení, žejo). Co se lhaní týče, už dávno jsem došla k tomu, že je zbytečný – kdo si má pamatovat, co jak a komu řekl, navíc, je to na mně vidět. Když se pokouším lhát, mám divnej výraz v obličeji, trochu kulím oči a vytahuju obočí, jsem si toho vědoma a zároveň se stydím, takže tuhle disciplínu jsem ze svého života vyloučila.

Vyjímám z toho tzv. White lies, neb těžko řeknu sousedce, která právě vybojovala dlouhej těžkej boj s vleklou nemocí, něco jako „Kristepane, vy ale vypadáte příšerně a jak jste zestárla a máte povislou kůži na xichtě, no to abyste šla na plastiku, nebo se vás budou lidi bát!!“

V dětství i v pubertě mi šlo lhaní moc pěkně a myslím, že jsem si svým přesvědčivým výrazem ušetřila dosti ran od jarkorodičky, protože ji to někdy rozesmálo tak, že na výprask nezbyly síly.

Jako tenkrát, když jsem se klouzala na jílu a muj zánovní žlutej šusťáček se zlatými knoflíky posloužil coby podložka, v důsledku čehož jsem vypadala, jako by mě v tom jílu dlouze váleli a s kabátem si pohrála parta vlků...a jarkorodičce, která spolu s babi Agnes němě zírala na to dopuštění...

(sbírala dech na pořádnou nálož měchačkou přes mou nebohou a tehdy malinkou prdelku, provázenou rytmickým slovním doprovodem“A-BYS VĚ-DĚ-LA-ZA-CO-TO-MÁŠ-VAN-DRÁ-KU-JE-DEN-ŠPINA-VÁ-NEVDĚČ-NÁ-TO-BYCH-MUSE-LA-FURT-CHO-DIT-ZA-TEBOU-A HLÍ-DAT-HLÍ-DAT....“ - dle stupně rozhořčení trval tenhle doprovod od minuty klidně do pěti a teď si říkám, že možná tady se zrodila moje náklonnost ke hře na bicí, kdo ví)

...jsem s vážným výrazem a důrazem na písmena „r“ (následky logopedického výcviku) dramaticky sdělovala, jak mě nebohou hned u školních dveří unesli Rrrrrumcajs s Mankou a Cipískem, povalili, strrrrhli mi kabátek a prrrrchali směrrrrem k jílovému kopci, ze kterrrrého se za rrrachotivého smíchu Rrrrumcajse a pištivého hihňání Manky na mém krrrrásném kabátku klouzali nahorrru a dolů a furrrt, až ho skorrrro rrroztrrrrrhali a já z toho byla celá jurrrrodivá...!

Pamatuju se, že babi Agnes moje velkolež zlomila v pase a málem smíchy upustila cigaretu, máma se zhluboka nadechla, ale nešlo to předejchat...a nakonec se smála taky, jen ze mě strhla tu blátivou hrůzu a třepla mě s ní přes záda (a já byla spokojená, že už nikdy nebudu muset nosit tenhle megahnusnej kabát)...

Ale mám na mysli něco jinýho, než lži. Na těch našich internetech denně prolítnou desítky motivačních citátů (a nemyslím tím, s odpuštěním, hovadiny pro teenagery typu „Myšlenkám se možná ubráníš, ale pocity nezastavíš“ - hm.... tak jo, no, pro mě stejný moudro jako „Kolik třešní, tolik višní,“ ale nejsem teenka, to je fakt), a motivace je fajn.... Ale: kolikrát si to přečteme, pokýveme, nasdílíme...a zapomeneme? Kolikrát sedíme a říkáme si „Kurva, stojí to teď za prd, musim s tim něco udělat, ALE: nemám na to peníze/nápady/lidi kolem mi nepřejou/nějaká svině mi to ukradně/zase do toho vrazím fůry práce, nápadů a prd z toho jako minule/teď na to nemám sílu...“ a bla bla bláááá.... Kolikrát mudrujeme sami pro sebe nebo s nejbližšími na téma „chci se někam posunout, tohle nechci dělat, tohle naopak chci.... ALE....“

Jako bychom se někdy potáceli v kruhu, kterej jsme si umotali svými vlastními slovy, sny, touhami....a zauzlovali/zamkli jej důvody, proč si to nemůžeme/neumíme splnit. A neříkám, že mě se tohle netýká, naopak – namudrovala a nafilozofovala jsem toho v životě tolik, že kdyby se z mejch řečí měl utkat koberec, mám tu vytapicírovanej byt s komorou, koupelnou, dvěma WC a dvěma balkóny od podlahy až ke stropu v několika vrstvách, a to veeeelmi barevnejma a složitejma vzorama protkanejma obrovskejma peršanama (a moje fena Sasha má několik kobercovejch kombinéz a desítky peršanovejch pelíšků)!

Jen mě už nebaví mluvit, ale spíš konat, protože nablábolit toho my lidi umíme spoustu, těší nás vypouštět krásný myšlenky, vznešený moudra a ušlechtilý duchovní a jiný cíle do prostoru – moooc pěkně to rezonuje a zníme tak nějak...chytře, moudře, filozoficky, dospěle, zrale, pozitivně, duchovně...ale co si z toho vemeš, když jsou to jen slova, souhlásky, slabiky, písmena, tóny...?

Babi Agnes mě naučila jedno pěkný moudro: Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod. Já toho chci ještě - jak vyřvává Marfuša v Mrazíkovi – hodně hoooodně moc!!!

Takže přestávám mudrovat a jdu makat, páč bych fakt hodně nerada, aby mi někdo blízkej řekl třeba tohle (opsáno z portálu seberizeni.cz): „Neříkej nic, když neumíš svá slova naplnit. Tvoje mlčení bude alespoň stejně prázdné, jako význam tvých slov, jako tvoje hodnota.“ Ble, hrozná představa, co?
.

.

.

.

.

ale zas chápejte, napsat jsem to musela :) Už jen proto, abych – až budu zas mudrovat nad filozofií mořský hvězdice – skočila sem a přečetla si to......a držela hubu a šla konat.
.

.

.

.

.

alibisticky a vyčuraně dodávám, že pokud se mi nepodaří, aby za mnou zůstaly skutky, tak aspoň ta slova....
.

.

.

.

.

kch kch (jemně pokašlávám), pěkně opsanej kruh, btw...  

Žádné komentáře:

Okomentovat